Psykocyber

Vi er i en ikke alt for fjern fremtid. Drengene Virtus og Mojo bruger al deres tid på at spille avancerede computerspil i Cyberworld, men for Virtus bliver legen pludselig til alvor, da han bliver fanget i Cyberworld.

Mojo og pigen Cath må hjælpe Virtus med at komme tilbage til virkeligheden, men det viser sig at have vidtrækkende konsekvenser. Både regeringen og en dataterrorgruppe involveres og Mojo og Cath kommer meget tæt på hinanden under jagten.

Det er meget svært at skelne mellem virkelighed og fiktion i den verden, Virtus og Mojo befinder sig i. Hele dette fremtidssamfund er præget af en følelseskold stemning, der blandt andet betyder, at forældrene har meget svært ved at forholde sig til deres børns problemer og tanker.

Det viser sig også i den måde samfundet har isoleret alle outsiderne på i særlige områder af byen. Både Virtus og Mojo og til en vis grad også Cath er præget af denne stemning, og det kan være svært at skelne virkeligheden fra deres fantasier og forestillinger.

Hovedpersonerne må prøve at overleve på bedste vis og de gør da også hvad de kan. Men er det nok? Afslutningen er på én gang logisk og meget overraskende, og man sidder tilbage med en isnende fornemmelse ned af ryggen efter endt læsning af Psykocyber.