Telepati, tidsrejser og gys

Citat
Ud over at handle om telepati og tidsrejser, rummer bogen emner som forelskelse, venskab og ensomhed.

Sherryl Jordans anden roman, “The Juniper Game” (“Juniper Spillet”, 1993), udkom i 1991. Den smukke teenagepige Juniper er populær i skolen og kæreste med en af de lækre fyre. Hun ænser slet ikke Dylan - den nye, lidt nørdede dreng i klassen. I det mindste ikke indtil en biologitime, hvor han besvimer, da de skal dissekere en rotte. Juniper bliver bedt om at føre ham til inspektøren, hvor han kan hvile sig. Pludselig falder en af hans tegninger ud af en bog, og Juniper er vildt imponeret over, at han er så dygtig. Straks vil hun have ham til at hjælpe med sit private projekt. Dylan er beæret, da han ikke har nogle venner og også synes, at Juniper er køn og interessant. Ved hjælp af tankeoverføring skal han tegne de ting, hun tænker på. Hun har nemlig telepatiske evner. Projektet lykkes, men langsomt tager legen en uhyggelig drejning: Juniper får kontakt til en engelsk pige fra middelalderen, der beskyldes for at være en heks. Da hun får mareridt om pigen, der skal udsættes for den livsfarlige hekseprøve, går drømmene direkte over til Dylan.

Ud over at handle om telepati og tidsrejser, rummer bogen emner som forelskelse, venskab og ensomhed.