Ligesom Aymo-Boot har den schweiziske forfatter Max Frisch udgivet et værk kun bestående af spørgsmål. Det hedder ”Spørgeskemaerne” og udkom første gang i 1972. Frischs spørgsmål, som er henvendt til læseren, er mangeartede og ofte komiske, og har derudover det til fælles med Aymo-Boots ”Spørgsmålene”, at der ikke spørges for svarenes skyld, men som del af en fortsat undren over verden og som en undersøgelse af spørgsmålets væsen.
En anden dansk, samtidig forfatter, som beskæftiger sig med spørgsmål, er Maja Lee Langvad i ”Find Holger Danske” fra 2006 og et appendiks til bogen, der udkom i 2014. I disse bøger benytter hun sig af spørgeskemaer til at præsentere mange svære, nogle gange ubesvarlige, spørgsmål, som adoption kan stille. Samtidig mimer spørgeskemaerne de bureaukratiske formularer og blanketter, som er knyttet til adoptionen.
Den gammelkloge, fabulerende barnefortæller fra ”Over os hænger en vidunderlig sol” har et slægtskab med hovedpersonen Fritz i Robert Walsers ”Fritz Kochers skolestile” fra 1904. Fælles for de to værker er en blanding af en humoristisk og kategorisk stil, en imponerende dynamik og hastighed i sproget og masser af overvejelser om skolen der – sådan er det jo når man er barn – forekommer at være et på en gang dybt mærkværdigt og fuldkommen naturligt miljø.
Majse Aymo-Boot skriver en litteratur, der ikke minder om meget af det der udkommer i hendes samtid. Men skal man lede efter kolleger, hvis stil bærer nogle af de samme karakteristika som hendes, kan Anders Abildgaard nævnes. I sin seneste bog ”Din fjendes fest” arbejder han også med en slags kakofoni af stemmer, der taler fra et foranderligt og til tider meget ubehageligt sted. En anden er Lars Skinnebach, der ligesom Aymo-Boot skriver tekster, som bevæger sig med høj fart gennem omskiftelige, ustabile rum, og hvor jeg'et som fast instans undergraves. Desuden har forfatterskaberne det til fælles, at de arbejder med destabilisering af et magtsprog, blandt andet ved at blande og krydsbestøve det intime sprog med det politiske og institutionelle.