Den grafiske inspiration fra idolet Chris Ware skinner til en vis grad igennem i ”Virkelige streger” og ”Kom hjem”. Wares underfundige, ikke-lineære paneler (tegneseriesider) er på en gang detaljerede og stringent minimalistiske. Minimalistisk er selve panelopsætningen – detaljerigdommen består i det væld af små billedrammer, der er så sirligt opstillet. Det er opbygningen med de ikke-lineære paneler, som Thorhauge har tilegnet sig, for eksempel i den ’virkelige streg’ om Prins Joachim og Marie Cavallier. Nogle af Wares sideopbygninger er nærmest flowchart-agtige, og denne ide har Thorhauge gjort til sin egen. Han henter efter eget udsagn desuden visuel inspiration hos David Mazzucchelli.
Af beslægtede forfatterskaber i øvrigt kan man pege på en tegneseriekunstner/forfatter som Marjane Satrapi, hvis selvbiografiske tegneserieroman ”Persepolis” oprindeligt udkom i et fransk dagblad, og først siden hen blev trykt i graphic novel-format.
Journalisten og tegneren Joe Sacco har blandt andet lavet en tegneseriejournalistisk skildring af Israel/Palæstina-konflikten i ”Palestine”.
Hvis man er til socialrealistisk skønlitteratur, men godt kan lide koblingen til tegneseriens visuelt formidlende univers, er der Daniel Clowes, som blandt andet har lavet kultklassikeren ”Ghost World” – en lang miljøbeskrivelse og personkarakteristik af to amerikanske teenagepiger, der keder sig sammen. Men man kommer som læser ikke til at kede sig hverken sammen med dem eller med Thorhauge.